Vers le forum actuel de galerie photo : http://www.galerie-photo.info/forum

Retour à l'index des archives 2006-2009
phorum - équipements et procédés - technique Alec Soth

Archives 2006-2009 équipements et procédés
galerie-photo, le Site Français de la Photographie Haute Résolution


 technique Alec Soth
Auteur: Rémi.L 
Date:   06-12-2008 22:29

Bonjour, savez vous quel type de plan film utilise Alec Soth dans ses travaux? merci


 
 Re: technique Alec Soth
Auteur: SCHOTT Raphaël 
Date:   06-12-2008 22:46

Oui il utilise du plan film en format 20 * 25 cm ou 8*10 inch


 
 Re: technique Alec Soth
Auteur: SCHOTT Raphaël 
Date:   06-12-2008 22:49

Et à priori du Kodak Portra 400 NC


 
 Re: technique Alec Soth
Auteur: Rémi.L 
Date:   07-12-2008 01:44

merci Raphaël, il me manque plus qu'une chambre (ah ah).

ps: je t'ai croisé quand Laurent Lafolie exposait, mais tu étais en plein accrochage, je n'ai pas voulu te déranger!


 
 Re: technique Alec Soth
Auteur: marin 
Date:   07-12-2008 21:59

La réponse de l'intéressé :

FAQ: Equipment (World’s worst photo interview question)
In one of the funniest blog posts I’ve ever read, the issue is raised about asking photographers about their equipment. It really can be annoying, but the truth is that a large percentage of the photgraphy audience is other photographers - and a large percentage of photographers are nerds. So, lemme get it over with:

For Sleeping by the Mississippi I used and R.H. Phillips and Sons 8×10 Compact with a Nikon 300mm lens. I continued to use this equipment with NIAGARA, but I also added a K.B. Canham 8×10, a Nikon 800 (convertible to 1200mm), and a 210 Super-Angulon. For Dog Days, Bogota I used a Mamiya 6. For most of these projects I used Kodak Portra NC (400+160). For my editorial work, I shoot with a variety of equipment (Making Parts, for example, was shot with a Phase-One Lightphase medium format back).
I don’t do a ton of lighting, but sometimes have to add some strobe (inexpensive White Lightning monolights) or hotlights (Lowel).

As for printing, I still have a conventional color darkroom with a Kreonite processor. I use this for proofs or small prints. For Sleeping by the Mississippi, I made traditional optical C-Prints at a lab in Minneapolis. For NIAGARA, I made digital C-Prints (both Lightjet and Lambda) at Laumont in New York.Whew.




galerie-photo, le Site Français de la Photographie Haute Résolution

Vers le forum actuel de galerie photo : http://www.galerie-photo.info/forum

Retour à l'index des archives 2006-2009